Nr 1/2014

Integracja sensoryczna w domu, przedszkolu i szkole

Wydanie papierowe niedostępne!
  • Z badań naukowych
    Siedzenia w szkole dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD): piłki terapeutyczne versus krzesła 5
    Denise Lynn Schilling, Kathleen Washington, Felix F. Billingsley, Jean Deitz Tłumaczenie: Natalia Smagacz
  • Co każdy terapeuta wiedzieć powinien
    Stymulacja rozwoju małego dziecka na gruncie domowym z uwzględnieniem preferencji dotykowych w kontekście Integracji Sensorycznej
    dr n. hum. Anna Mikler-Chwastek
    Zrozumieć zachowanie docierając do źródła jego przyczyny – studium przypadku
    mgr Małgorzata Słomczyńska
    Mózg poznawany – nieznany
    Nieprawidłowa mikrostruktura istoty białej u dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
    Julia P. Owen, Elysa J. Marco, Shivani Desai, Emily Fourie, Julia Harris, Susanna S. Hill, Anne B. Arnett, and Pratik Mukherjee
    Tłumaczenie: Natalia Smagacz Podstawy neuroanatomii w aspekcie procesów sensorycznych – funkcja układu limbicznego oraz tworu siatkowatego
  • Nie tylko dla rodziców
    Przedszkole jako miejsce wykrywania, wspomagania i profilaktyki zaburzeń integracji sensorycznej
    Michalina Ziątek

    Aktywności prioprioceptywne o typie „ciężkiej pracy” w warunkach klasy – dla dzieci z problemami sensorycznymi
    Nancy Peske, tłumaczenie: Ewa Grzybowska

    Terapeutyczne Słuchanie – metoda słuchania całym ciałem
    Patrycja Malicka

okładka 1-2014